torstai 30. elokuuta 2012

Kesän muisteloita...

Pikkuinen tyttönen navetassa ihmettelemässä.


Muuu!

Traktoriajelulla.

Tytöt ja kummilehmämme Joulukka. Nimi on lasten keksimä.

Uu piilossa!

Poseeraus kera lehmän.

Vasikallekin nam namia.

Blääh!

Martat kävi paistamassa meille herkullisia lettuja. Kiitos.

Käpylehmänavetta ja osa innokkaista tekijöistä.

Mehuhetki uudella pöydällä.

Kiipeilypuu.

Taidemaalari.

Yhdessä kesäseikkailemassa.

Kopsis kapsis ratsastaa, intiaanit ratsuillansa vuorten taa!

Kyllä prinsessoilla ja prinsseillä on hauskaa.

3-D lasit ja sadepäivä.


Tyttöset kuuntelee musaa.
Välillä vilpoinenkin kesäsää ei menoa haitannut:)

tiistai 5. kesäkuuta 2012

KIRKON KEVÄTJUHLAPÄIVÄ....





Innokkaat juhlijat olivat askarrelleet kukkia kirkon koristamiseksi... ja mitäpä muutakaan kuin päivänkakkaroita :)





Kirkossa maltettiin mallikkaasti kuunnella ja katsella...



Päästiinpäs myös urkuparvelle ihmettelemään valtavia urkupillejä...



Paluumatkasta päiväkotiin tuli myös oma seikkailunsa: matkalta löytyi satumainen kiipeilypuu...




....ja rannassa nähtiin paloauto, jota mukavat palomiehet meille ystävällisesti esittelivät...

...innokkaat pääsivät ohjaamoon...

 jospa minusta sittenkin tulisi palomies isona!

AAMUPÄIVÄ MAATILALLA...

Päivänkakkaran retki Purolan tilalle, Lahnasille, oli täynnä jännittäviä ja mieleenpainuvia kokemuksia...



Retken alussa päästiin seuraamaan aitiopaikalta lehmien riemua, kun ne pääsivät ensikertaa laitumelle pitkän talven jälkeen...



...ja riemua riitti, niin ammuilla kuin lapsilla ja aikuisillakin. Mansikkien ja mustikkien villiä menoa oli todella hauska ja jännittävä seurailla:)





Pienimmät prinsessat seurailivat menoa omista luksusvankkureistaan...






...ja olihan paikalle saapunut myös muuan tuleva isäntä;)



 Aivan läheltä pääsimme seuramaan 3 viikon ikäisen Janette vasikan kirmailua!



Wautsi, olihan siellä myös ihka oikea ralliautokin!



Evästauolla navetan edessä... Kyllä maistui! Ja ihanana yllätyksenä talon emäntä oli paistanut ison kasan lettuja kera mansikkahillon, NAM!!!


Syöminkien jälkeen oli vuorossa kurkistus lehmien kotiin, miten jännittävää... Nyt nähtiin mistä se maito ihan oikeasti sinne kaupan hyllyille tulee. Ja saimmeha me myös maistella sitä vastalypsettyä maitoakin.



Vastustamattoman suloinen koiravauva ilostutti ja ihastutti retkeilijöitä <3

Myös tallikissa kävi sopivan matkan päästä kurkistelemassa vieraita, mutta oli liian ujo tullakseen kuvaan :)
Retken lähestyttyä loppuaan isäntäväkeä muistettiin pienellä kiitoslahjalla. Lapset vielä laulaa luikauttivat reippaasti, mitäpä muutakaan, kuin Piippolan vaarin :D

LÄMMIN KIITOS PUROLAN VÄELLE RAILI JA HANNU KUKKOSELLE, SEKÄ MINNA-TYTTÄRELLE IKIMUISTOISESTA PÄIVÄSTÄ!!

maanantai 21. toukokuuta 2012

Kuvakokoelma keväästä!

Pääsiäistä vietettiin perinteiden mukaan juhlistamalla aikaa koristeilla, leikeillä, paremmalla ruualla sekä tietysti hyvällä mielellä.

Lammasaterian jälkipalaksi koristettiin kiirastortaina herkullinen kakku :p

Mitäpä se kevät olisi ilman lätäköitä? Ei mitään!

Vauvelitkin pääsee pikkuhiljaa liikkumaan ulkona :) Ihmettä on!

Aiemmin sisälle ruukkuun laitettujen viidakon siementen aika oli tulla koulittavaksi.

Ja mikä jottei se kävisi myös kätevältä isännältä?

Retkeiltiin tietysti paljon. Jos ei muualle niin ainakin kukkalan valloitukseen.

Ja lähipuistoihin!

Isommat pääsivät uimakouluun neljänä aamuna. Flunssa tosin karsi viikon aikana niin innokkaita oppilaita, mutta otamme syksyn tullen revanssin, sillä mukavaahan siellä oli :)

Uinnin päälle maistui eväät, tietenkin :p

Eikä sisälläkään tylsää ollut.

Ja ainahan sitä voi leikkiä vesisateessa olemista sisälläkin jos ei muu auta :)
Lintubongausretkelle varustasuduttiin pienin tehtävin ja tietysti kiikarein....

....mutta lintujen lisäksi päästiin seuraamaan muutakin keväistä jännää, nimittäin jäälauttojen villiä menoa virran pyörteissä...
....sekä pienen puron vallatonta virtaa pitkän talven jälkeen!

Eväitä ei unohdeta :)


Vapun perinteikäs munkinleipomistuokio paikallisten marttojen avustamana oli ikimuistoinen...

...ja mikä sen parempaa, kun päästä maistelemaan omia tuotoksiaan kera siman :p

sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Meidän naapurin Pekka-ukki...

... on aarre! Me saimme mennä hänen autotalliinsa valmistamaan hänen valmistelemista ja tarjoamista tarpeista ihan oikeat linnunpöntöt. Tätä kirjoittaessani tiedämme, että ainakin yhteen kotiin viedyistä lintujen sviiteistä on tullut asukkaat ja odotamme innolla iloista perhetapahtumaa!

Pekka antoi jopa käyttää poraa!

Ja tietysti myös vasaroitiin....

... kieli keskellä suuta :D

Valmista tuli, wau! 


Kiitos Pekka-ukille! 
Lisäksi hän antoi katsella kellarinsa aarteita, joka olikin tosi jännittävää. 
Siellä oli sellaisia leluja, joita ei enää kaupasta voi ostaa. 

Ps. hän on luvannut myös paistaa meille ulkona lettuja vielä tämän kesän nimiin! Sitä odotellessa :p

Sen pituinen se tarina

 Parin viikon päästä tulee 13 vuotta, kun avasimme Päivänkakkaran ovet ensimmäisille uusille asiakkaille. Ihanaakin ihanammat vuodet ovat tu...